BAITS CUP RPETY - HATĚ 2017

12.05.2017

Dnes nás čekají první rybářské závody pod vlajkou našeho Rybářského Centra Rudná. Dlouho jsme váhali, zda se na závody přihlásit. Závody nejsou pro mě tím pravým ořechovým, rybolov mám položen někde jinde. Tak trochu ve stylu Oty Pavla. Tedy klid, sám u vody a vychutnávat si život kolem vody a přírodu. Můj parťák Láďa je zkušený rybář, ale co se kaprařiny týče, tak tou je absolutně nepolíbený.

Ale vzhledem tomu, že závody se pořádají u mého kamaráda, Vaška Moutelíka, rozhodování nebylo tak složité. Navíc generálním sponzorem závodu je Karel Nikl. Slovo dalo slovo a byli jsme na startovní listině. A vzhledem k tomu, že sportovní rybník Rpety-Hatě je v dosahu našich zákazníků, rozhodli jsme se zařadit mezi sponzory závodu.

Tím začal koloběh příprav. Když mi Láďa ukázal své "kaprařské" vybavení, šel jsem do kolen. No a ani já jsem na tom nebyl o mnoho lépe. Vždyť jsem se v zimě rozhodl, že s rybařinou si dám pauzu a většinu vercajku jsem prodal. Takže začala ta jednodušší část přípravy. Vybrat pruty, navijáky, kaprařskou bižuterii, vlasce, podložky, podběráky, zkrátka vše, co je potřeba pro lov kaprů. Jedeme přeci také reprezentovat a musíme být trochu vybaveni. Následně začala taktická příprava, co se týče návnad a nástrah. Revír znám dobře, vsadíme tedy na osvědčené recepty. Láďa jen kroutil hlavou. Method mixy, CSL, boostery, dipy, oleje, to jsou pro něj velké neznámé. Vždy mne pobaví, když pronese slovo "MIXSTYK". Co si před tím představit, že? Já bych tedy měl jasno, ale to bych mohl napsat až po 22. hodině. :-) Jinak když řekne MIXSTYK, myslí tím Stick mix od Karla Nikla. Takže Karle, novinkou pro rok 2018 bude MIXSTYK. Ale to jsem trochu odbočil. Láďův tchán Karel nám navařil prvotřídní partikl, my jsme "uvařili" ostatní. Šupiny ve Rpetech se už třesou.

Další byla taktika lovu a jak skloubit náš rybářský obchůdek a závody. Padla volba, že já pojedu na závody od začátku, vylosuji lovné místo, připravím ho, zakrmím a začnu bojovat. Láďa bude prodávat a jakmile krámek zavře, vyrazí směr Rpety. To platilo ještě včera večer. Já večer dodělával doma poslední přípravy a spát jsem šel hluboko po půlnoci. A co čert nechtěl. Když jsem zabral, přišel sen. Je jasné, že to bylo o rybách. O čem jiném by se mi asi tak v mém věku mohlo zdát, že? :-) Zcela živě jsem viděl, jak Láďa losuje z klobouku. A světe div se. Vylosoval lovné místo č. 1!!! Dalo by se říct, že místo nejlepší. Byť se jedná o závody kaprařské, často o vítězi rozhodují ulovení jeseteři. A ti se z místa č. 1 loví jak na běžícím pásu. Děj mého snu byl jasný. Láďa tahal jesetra za jesetrem.......

Když jsem se ráno probudil, poslal jsem mu SMS, že taktiku měníme a že jede od rána do Rpet on. Nevím jestli to byl pro něj šok, ale vzhledem k tomu, že jsem pověrčivý, nic jiného mu nezbývalo. Ráno se vše zabalilo vč. reklamních bannerů a flagů našich a Karla Nikla a Láďa vyrazil na své první kaprařské závody.........

Tak Láďo, flek č. 1 a bojuj. Další díl ze závodů vám přinesu po losování.

Držte nám palce a popřípadě se za námi zastavte.